Написання текстів для вашого сайту
Копірайтинг (англ. copywriting, де copy - “текстовий матеріал”, write - “писати”) – це написання рекламних чи інформаційних текстів, які стимулюють зростання продажів чи популяризують товар, компанію, послугу, людину чи ідею.
Копірайтер – фахівець, який пише тексти із метою реклами чи інших форм маркетингу. Наприклад: слогани, сценарії для теле-, радіо- чи роликів в соціальних мережах, event-заходів, рекламні чи нативні статті та ін.
Які тексти для сайту ми пишемо?Копірайтери та автори компанії Promostorm мають 15-річний досвід роботи у ЗМІ та копірайтингу.
Ми надаємо цілий спектр послуг із написання текстів:- іміджеві презентаційні тексти ("Про компанію", УТП, "легенди" тощо);
- інформаційні тексти (анонси, прес-релізи, оголошення);
- рекламні тексти;
- новини, статті, інтерв’ю;
- описи товарів та послуг;
- лонгріди;
- SEO копірайтинг та LSI-копірайтинг тощо.
Можна замовити як окремий текст, так і комплексне наповнення сайту.
Етапи роботиМи пишемо тексти, враховуючи технічні вимоги, а також побажання замовника.
1 БрифуванняЗнайомство із вашим бізнесом: поточним станом, задачами, “болями”, очікуваннями та перспективами.
2 АналітикаАналізуємо сайт, конкурентів, нішу, продукт/послугу, цільову аудиторію. Визначаємо цілі та розробляємо стратегію просування.
3 Збір ключових запитів та формування структуриSEO-фахівець готує технічне завдання для написання майбутнього тексту, що включає збір семантичного ядра, формування заголовків різних рівнів, визначення необхідної кількості знаків, вимоги до візуалу (фото, інфографіка, таблиці) тощо.
4 Написання текстуДалі копірайтер безпосередньо працює над створенням тексту у відповідності до поставленого ТЗ.
У разі необхідності також наші фахівці можуть робити переклад та виставляти на сайт.
Найчастіші запитанняЧим відрізняється SEO-текст від звичайної статті?SEO (Search Engine Optimization) – це оптимізація та просування сайту в пошуковій видачі з метою залучення трафіку. SEO-стаття – це матеріал, оптимізований під певний перелік запитів користувачів, передбачає спеціалізоване використання ключових слів, включаючи LSI. Головна задача цього тексту – зайняти топові позиції у пошукових системах.
Головні особливості сео-тексту: - створюється на основі ТЗ від SEO-фахівця чи діджитал-маркетолога;
- пишеться із використанням семантичного ядра, містити оптимальну кількість ключових фраз та слів;
- враховує низку параметрів: кількість знаків, фрази у заголовках різних рівнів (Н1-Н6), обов’язковий візуал (кількість фото/картинок/інфографіки, таблиць) тощо;
- повинен бути за якістю та параметрами не гірше, ніж у конкурентів;
- має бути унікальним та ін.
Деякі фахівці вважають, що, аби виконати свою функцію по просуванню сайту, текст навіть не повинен бути цікавим, достатньо, щоб він відповідав ТЗ. Раніше так дійсно було. Розміщували на сторінці чернетку, виділяли жирним “ключі” та сайт виходив у топ. “Ключовики” могли просто розміщувати переліком, не переймаючись логічним впровадженням їх у текст. Тому на просторах Інтернету чимало сайтів грішать чисто “сеошними” текстами, де багато води, нуль користі і купа фактичних та граматичних помилок.
Ми із цим твердженням категорично не погоджуємося. По-перше, для пошукових систем важлива унікальність, грамотність, відсутність переспаму тощо. Тепер Google оцінює сайт за сотнями параметрів. Зокрема, скільки часу читач проводить на вашому веб-ресурсі. Важлива зручна навігація, корисність матеріалу та інші моменти. Над контентом працюють маркетологи, програмісти, фахівці, які точно знають, як написати SEO текст правильно. А якщо у блозі буде написана якась маячня, то навряд там хтось затримається надовго, тим більше перейде на інші сторінки.
По-друге, цікавий контент - це у першу чергу турбота про ваших клієнтів. Ви пропонуєте не лише товар чи послугу, а й забезпечуєте корисною інформацією. Крім того, так ви показуєте свою експертність у темі, покращуєте імідж компанії та підвищуєте лояльність аудиторії.
Як зрозуміти, що текст для сайту написано якісно?Головний критерій якісного тексту – це ефективність. Хороший матеріал для сайту мусить бути:
- цікавий;
- корисний;
- зрозумілий;
- переконливий;
- стислий;
- грамотний;
- оптимізований.
Плюс текст на сайті повинен бути візуально читабельним.
Якщо користувач прочитав інформацію, зацікавився вашою компанією і далі перейшов із нього на інші сторінки (каталог, розділ про компанію, контакти тощо), то копірайтер отримав свій гонорар недарма
.
Що таке LSI-копірайтинг?На відміну від SEO-статей, LSI-тексти пишуться передусім для реальних читачів, а не для пошукових роботів. Абревіатура LSI розшифровується як latent semantic indexing – “латентно-семантичне індексування”. Це метод написання тексту, на основі аналізу синонімів пошукового запиту та супутніх ключових слів. Якщо стисло, LSI-стаття це коли зміст тексту відповідає запиту користувача. Це підвищує релевантність тексту при його оцінці пошуковими роботами
.
Такі матеріали часто мають великий обсяг та розгорнуту інформацію, вони корисні та цікаві. Тому люди їх охоче читають.
LSI-копірайтинг побудований в першу чергу на аналізі ніші, бізнесу, тенденцій, аналітики. Такі тексти містять відповіді на всі питання щодо обраної теми, викликають довіру та лояльність аудиторії, а отже, покращують поведінкові фактори на сайті.
Чи повинен копірайтер розумітися на предметі тексту?
В принципі професійний копірайтер, як і журналіст, зможе написати прийнятний текст на будь-яку тематику у відповідності до поставленого ТЗ. Зазвичай в агентствах та у фрілансерів так і відбувається. Сьогодні копірайтер пише текст про косметику, завтра – про криптобіржу. Треба у розмовному стилі чи складний технічний текст – фахівці мають вміти все.
Але по секрету скажемо, якщо потрібен класний, якісний контент, зокрема аналітика, то краще співпрацювати з одним-двома копірайтерами на постійній основі чи замовляти пакет послуг. Тоді у автора буде змога глибоко поринути у тематику, віднайти якісь інсайти і стати експертом галузі. Такі матеріали піднімуть ваш сайт зовсім на інший рівень.
Скільки коштують тексти для сайту?Професійний копірайтер у Києві, Львові, Одесі, Запоріжжі, Чернігові, Тернополі чи будь-якому іншому місті України за свої послуги візьме плюс-мінус однакову суму. Місце проживання фахівця чи регіон розташування бізнеса зараз особливого значення не мають, оскільки працювати можна віддалено, навіть на зарубіжних замовників.
Найпоширеніша практика серед копірайтерів встановлювати ціни із розрахунку за кожну тисячу знаків. Тобто, чим довший текст, тим вища вартість. Величину, якість та складність матеріалу має визначати SEO-фахівець.
Ще один варіант – сплачувати копірайтеру за місяць роботи, протягом якого він має написати певну кількість матеріалів. Такий підхід, наприклад, виправданий, якщо потрібна велика кількість текстів різного формату, або повне наповнення сайту. Або можна замовити в агентстві пакет послуг (комплексне ведення, повне наповнення сайту).